Så här returnerar du

Du står för fraktkostnaden vid retur, såvida det inte gäller en reklamation. Returen måste göras inom 14 dagar, om det inte finns en särskild kampanj med förlängd returperiod. Paketet skickas till vårt lager (ej till ombud). Vid mottagandet kontrollerar vi varan, och efter godkännande återbetalas beloppet för varan inom 2-8 dagar.

Det är viktigt att skicka paketet direkt till den angivna företagsadressen nedan och inte till en paketbox eller ombud, eftersom vårt system inte kan hantera paket som skickas till sådana adresser. Kom ihåg att spara kvittot som bevis på inlämningen av paketet.

Skicka paketet i originalförpackningen till följande adress:

Textile Logistics ApS
att. Siccaro
Hi-Park 441b
7400 Herning

Företag är enligt lag skyldiga att skicka med en ångerblankett till sina konsumenter när avtalet omfattas av ångerrätten. Inkludera ångerblanketten i paketet när du returnerar det. Ladda ner ångerblankett 

Byte av storlek eller produkt 

Om du vill byta till en annan storlek eller produkt, rekommenderas att du först returnerar den aktuella varan för återbetalning. Bifoga retursedeln, som du hittar i länken nedan, och när du fått dina pengar tillbaka kan du köpa den nya produkten direkt från vår webbplats.

Du kan också hitta retursedeln här: Ladda ner retursedel

Om du har mottagit gratisprodukter i samband med köpet och inte returnerar dessa tillsammans med övriga returprodukter, förbehåller vi oss rätten att dra av kostnaden för kampanjvarorna från din återbetalning.

Du är ansvarig för eventuell värdeminskning av produkten som beror på hanteringen av den för att fastställa om varan är lämplig i storlek och färg. Om produkten har testats på annat sätt än ovan nämnts, kommer vi att betrakta produkten som använd och du kommer därför endast att få en del eller inget  av det betalda beloppet för produkten. Detta kan exempelvis vara om produkten har använts på en blöt hund. Testa därför storleken på hunden innan du använder produkten.

OBS: Vi accepterar inte returer av livsmedel. Detta är av hälsoskäl, då vi inte kan garantera kvaliteten och hållbarheten på varor som redan har sålts och skickats.

Har du mottagit produkten som en present och vill byta den, kan du kontakta support@siccaro.com för att få mer information om processen.


Betalning

Siccaro accepterar Visa / Mastercard / Swish / Klarna / PayPal / ApplePay / Google Pay / Presentkort. Betalningen dras vid leverans.

Alla belopp är i svenska kronor.

Siccaro använder ett godkänt betalsystem som krypterar alla dina kreditkortsinformation med hjälp av en SSL (Secure Socket Layer) -protokoll. Det betyder att ingen kan läsa dina uppgifter.

Leverans

Vänligen kontrollera Leveransvillkor

Garanti

Vi erbjuder en 3-årig garanti enligt gällande lagstiftning som täcker defekter i tyg och tillverkning. Garantin omfattar dock inte slitage, missbruk eller felaktig tvätt. Vid användning av garantin täcker Siccaro returkostnader inom rimliga gränser.

Reklamation

Processen för hantering av klagomål tar mellan 5-15 dagar. Kunden kontaktar Siccaro för att göra en reklamation och får en returetikett från oss. Paketet måste skickas tillbaka med denna etikett. När vi har mottagit och granskat paketet, kommer återbetalningen att registreras och godkännas.

Har du några klagomål på en produkt som köpts på vår hemsida, vänligen kontakta support@siccaro.com så återkommer vi till dig så snart som möjligt.